Ste pripravení začať?
Pozývame Vás pridať sa a prinášať vnímavosť k vašim najbližším – či už doma, alebo v škole/organizácii...
Začať môžete aj aktivitou „Výnimočný“:
Pomôcky:
- pieseň „Kamaráti“, ktorú nájdete tu.
- pieseň „Usmej sa na svet“, ktorú nájdete na CD Vnímajkovia - veselý svet. Môžete si ju vypočuť aj cez youtube od 32:57.
- klbko vlny
- kniha Vnímajkovia
Cieľ aktivity: identifikovať pozitívne ľudské vlastnosti, budovať pozitívny vzťah k sebe a k iným, rozvíjať vnímavosť, hodnotovú gramotnosť a emocionálnu inteligenciu u detí.
Priebeh:
Na začiatok si vypočujeme pieseň „Kamaráti“ a otvoríme s deťmi tému výnimočnosti a jedinečnosti každého z nás. Prezradíme deťom, že každý z nás je iný, výnimočný a jedinečný. Deti môžu pomenovať čím sú výnimočné ale aj čím je výnimočný niekto iný – súrodenec, spolužiak a pod. Pomôže Vám pri tom úvodný príbeh z knihy Vnímajkovia - „Výnimočný“. (Ak knihu nemáte, môžete si ju kúpiť tu.) Je dôležité na začiatku deťom vysvetliť, že žiadna odpoveď nie je správna ani nesprávna a vytvoriť atmosféru bezpečia a dôvery.
Vytvoríme kruh, v ktorom si budeme medzi sebou kotúľať klbko vlny a vytvárať tak pavučinku priateľstva. Posúvame si klbko medzi sebou a o tom, komu ho pošleme povieme niečo pekné – v čom je výnimočný a čo dokáže. Hru môžeme obmeniť tak, že deti budú hovoriť kamarátom v čom sú výnimočný oni sami.
Na záver si vypočujeme pieseň „Usmej sa na svet“ a spoločne si zatancujeme ☺.
Túto aktivitu spolu s množstvom ďalších nájdete v našej metodike Vnímajkovia - Podpora vytvárania inkluzívneho prostredia v materských školách.